پیوندها   |  درباره ما   |  RSS   |  جستجوی پیشرفته  
  صفحه اول     ارسال خبر به اندیشه ها     خبرنامه پیامکی  
جمعه، 26 مهر 1398 - 12:47   
 
سایت خبری تحلیلی اندیشه ها
 
   نقش و جایگاه احزاب  
  سخنرانی شهید بهشتی پیرامون نقش تشکیلات در پیشبرد انقلاب اسلامی ایران
  احزاب قدرت تفکر حزبی خود را با ارائه نظرات به موقع اثبات کنند
 
   آخرین مطالب  
  نیازمند تغییر اساسی نقش دولت در اقتصاد هستیم
  پدیده «متخصصان بی سواد» چگونه شکل گرفت؟
  نقش قانون اساسی در تأمین منافع ملی در توسعه سیاسی
  متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همراه با تغییرات سال 1368
  اندر احوال طبابت پزشکان بی تعهد و بی سواد
  سواد پزشکان به استفاده از کارتخوان نمی‌رسد!
  هیتلر معتاد به کوکائین بود؟ / وقتی هیتلر دستور حمله به شوروی را صادر کرد، ۸۰ دارو از جمله تریاک به او تزریق شده بود / پزشکِ هیتلر، کوکائین را به صورت محلول در قطره چشم، به او می‌خوراند
  آیت الله مهدوی کنی: اعضای «مجمع روحانیون» گفته بودند اسلام «جامعه روحانیت» اسلام آمریکایی است، چون طرفدار سرمایه دارها و ارتباط با آمریکا هستند / به امام گفتم اگر ما آمریکایی هستیم پس ما را به دریاچه ساوه بریزید!
  تماشا کنید: پدرخوانده بالاخره از قدرت دل می کند؟ / محمد شریعتمداری؛ از فساد وزارتخانه و محکومیت داماد تا رانت فرزندان و لابی برای حفظ قدرت
  نقش قانون اساسی در حل چالش های ملی
  نقش مقدمه‌ی قانون اساسی در تفسیر اصول و شناخت اهداف و رسالت‌های قانون اساسی
  نقش افراد، احزاب و گروه های سیاسی در تدوین قانون اساسی
  نقش سیاسی شهروندان در قانون اساسی
  پویایی قانون اساسی کشور مترقی آلمان؛ ۶۳ بار تغییر در ۷۰ سال
  رئیس جمهور و نقش وی در اجرای قانون اساسی چگونه است؟
  اگر قرارشد پارلمانی شویم...!
  نقش کنترلهای داخلی در پیشگیری از تقلب و فساد مالی
  منیزیم؛ فلز آینده
  شیوه زشت و خسارت بار تعیین اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس
  حکمت، حکومت و خطای سلیمان درعهد عتیق با نگاهی به دیدگاه قرآن کریم
ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 92704صفحه نخست » اندیشهیکشنبه، 7 مهر 1398 - 10:48
تهران، شهر خودروهای تک سرنشین
تعیین عوارض آلایندگی و هزینه صدمه به سلامت شهروندان برای خودروهای تک سرنشین
سایت خبری تحلیلی اندیشه ها: ضرورت دارد دوربین های نصب شده در محدوده طرح ترافیک پلاک خودروهای تک سرنشین را ثبت و برگه جریمه برای مالکین خودروها ارسال شود. برای شروع مبلغ جریمه حدود 20 هزار تومان تعیین شود. با اجرای این طرح قطعا شاهد کاهش شدید ترافیک در تهران و کلان شهرها خواهیم بود. بیش از 60 درصد خودروها تک سرنشین هستند و کاهش این خودروها ترافیک را به شدت کاهش خواهد داد از آلودگی هوا و انواع بیماری های ناشی از ان خواهد کاست و منجر به صرفه جویی ده ها میلیون لیتری در مصرف بنزین خواهد شد
  

سایت خبری تحلیلی اندیشه ها:

ضرورت دارد دوربین های نصب شده در محدوده طرح ترافیک پلاک خودروهای تک سرنشین را ثبت و برگه جریمه برای مالکین خودروها ارسال شود. برای شروع مبلغ جریمه حدود 20 هزار تومان تعیین شود. با اجرای این طرح قطعا شاهد کاهش شدید ترافیک در تهران و کلان شهرها خواهیم بود.بیش از 60 درصد خودروها تک سرنشین هستند و کاهش این خودروها ترافیک را به شدت کاهش خواهد داد از آلودگی هوا و انواع بیماری های ناشی از ان خواهد کاست و منجر به صرفه جویی ده ها میلیون لیتری در مصرف بنزین خواهد شد

وقتی به فصل سرما می رسیم و معضل آلودگی هوا، دوباره در برابر شهرمان قد علم می کند، بحث و گفتگو درباره حل این معضل به وفور دیده و شنیده می شود. اما این فراوانی بحث و سخن، کارساز واقع نخواهد شد تا زمانیکه، علت اصلی این معضل شناخته شود و عزم عمومی مردم در کنار نهادهای اثربخش دولتی، برای حل این معضل حرکت کند.
فراوری: فاطمه ناظم زاده- بخش اجتماعی تبیان

تهران، شهر خودروهای تک‌سرنشین
بیشترین الوده کننده ها کدامند؟
اگر دقت کنید طبق آمارها و گزارش هایی که سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می دهد دائما این نتیجه به دست می آید که 90 درصد خودروهای در حال تردد شهری، تک سرنشین حرکت می کنند و 10 درصد به غلظت ترافیک می افزاید و طول و عرض این بلایی که یقه شهر را چسبیده است، عریض تر می کند.
بنابراین در چنین شرایطی نمی شود توقع داشت که وقت و انرژی و حوصله تک تک ما، لابه لای ترافیک، دود نشود و به هوا نرود و در آخر گناه دیررسیدمان را به پای ترافیک ننویسیم.
تا وقتی از یک گوشمان بشنویم دلیل اصلی آلودگی هوای تهران آمد و شهر خودروهای تک سرنشین

اگر دقت کنید طبق آمارها و گزارش هایی که سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می دهد دائما این نتیجه به دست می آید که 90 درصد خودروهای در حال تردد شهری، تک سرنشین حرکت می کنند
 است و از آن گوشمان این هشدار را بیرون کنیم، هم ترافیک بیخ ریشمان بسته است و هم آلودگی هوا و از همه مهمتر زحمت عذرخواهی بابت گیر افتادن در ترافیک را هم به خودمان باید بدهیم.
هرچند ممکن است عوامل دیگری هم در آلودگی هوای تهران نقش بسزایی داشته باشند اما این واقعیت غیرقابل انکار است که استفاده از خودروهای تک سرنشین هم در ایجاد آلودگی مضاعف اثر دارد و معضل دیگری به نام ترافیک را هم ایجاد می کند. این موضوع مدت زیادی است که همواره مطرح شده است اما اقدامی عملی در این زمینه رخ نداده و فرهنگ سازی اساسی در این زمینه لازم است. البته که افزایش سامانه حمل و نقل عمومی به لحاظ کمی و کیفی، در این زمینه بسیار مهم است.
این که هر فرد مالک وسیله نقلیه ای باشد، به عنوان مصداقی از مالکیت خصوصی در جامعه مورد قبول است با این حال نحوه استفاده از وسیله نقلیه اما و اگرهایی دارد و استفاده از آن در هر شرایطی مجاز نیست. شرایط استفاده از وسیله نقلیه باید به گونه ای باشد که به دیگر شهروندان آسیب نزند. این موضوعی است که هر یک از ما به عنوان یک شهروند، باید باور داشته باشیم.

در حالی که هم اکنون در ترافیک های سنگین، راننده هایی را در خودروهای تک سرنشین می بینیم که نه تنها با حضورشان در خیابان ها، بار ترافیک را افزون می کنند بلکه نقشی مهم در افزایش آلودگی هوا دارند و این یعنی تضییع حق شهروندان دیگر.

حل بحران خودروهای تک سرنشین
برای حل بحران فراوانی خودروهای تک سرنشین، نخستین گام، همانطور که گفته شد، توسعه حمل ونقل عمومی است، وقتی شهروندی مطمئن باشد که در فاصله ای کوتاه از محل کارخویش، می تواند به سرعت، با آرامش و بدون تنش و بحران، از وسیله نقلیه ای عمومی استفاده کند، طبیعتا به سوی استفاده از این نوع وسایل به جای استفاده از خودروی شخصی و ماندن در ترافیک ترغیب می شود.
گام دیگر، مساله تغییر نگرش مردم نسبت به استفاده از وسیله نقلیه شخصی است. اگر مردم به این

برای حل بحران فراوانی خودروهای تک سرنشین، نخستین گام، همانطور که گفته شد، توسعه حمل ونقل عمومی است.
 باور برسند که استفاده نادرست از وسیله نقلیه شخصی، تضییع حقوق انسان های دیگر است و در این زمینه هم، فرهنگ سازی صورت گیرد، آنگاه مسلما به فکر استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی، می افتند یا راه هایی خلاقانه برای کاهش شمار خودروهای شخصی پیدا می کنند.(1)
برای نمونه در برخی از کشورها، شماری از هم محله ای ها،  همسایه ها، هم مسیر ها یا همکارها، گروه هایی کوچک تشکیل می دهند و با یکدیگر قرار می گذارند تا هر روز از هفته، فقط یک نفرشان خودروی شخصی اش را به خیابان ببرد و مسئولیت رساندن دیگران را به محل کار یا منزل عهده دار شود البته از این نوع طرح ها فراوان است؛ طرح هایی هوشمندانه که نشان می دهد هر یک از شهروندان به خودی خود می تواند نقشی در کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوای شهرشان داشته باشد.
آنچه مهم است اینکه شهروندان باور داشته باشند که معضل ترافیک و آلودگی هوا به نفع خودشان و خانواده هایشان نیست و این موضوع، تبعات زیانباری بر زندگی دارد. اگر به درکی عمیق از این معضل برسیم، گام های موثری در این زمینه خواهیم برداشت.

منابع: جام جم به نقل از سردار تقی مهری - رئیس پلیس راهور ناجا، باشگاه خبرنگاران جوان

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
پربحث ترین
 
 
   پایگاه های دیگر  
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما:09125391656 ::  پیوندها ::  نسخه موبایل:09124030118 ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اندیشه ها1389
طراحی و اجرا: خبرافزار