پیوندها   |  درباره ما   |  RSS   |  جستجوی پیشرفته  
  صفحه اول     ارسال خبر به اندیشه ها     خبرنامه پیامکی  
چهارشنبه، 1 آبان 1398 - 03:39   
 
سایت خبری تحلیلی اندیشه ها
 
   قانون اساسی با تغییرات سال 1368  
متن کامل قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی همراه با تغییرات سال 1368
متن کامل قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی همراه  با تغییرات سال 1368
 
   احزاب  
  سخنرانی شهید بهشتی پیرامون نقش تشکیلات در پیشبرد انقلاب اسلامی ایران
  احزاب قدرت تفکر حزبی خود را با ارائه نظرات به موقع اثبات کنند
 
   آخرین مطالب  
  روایتی از باغ ۱۴ هزارمتری رئیس صداوسیما در لواسان که بر سر زمین آن اختلاف حقوقی وجود دارد / پیرمرد از باغ بیرون آمد و گفت: «عسگری آخر هفته ها اینجاست» / ویلاسازی علی عسگری بدون مجوز ؟
  منشی زن برای مدیران مرد دولتی رسما ممنوع شد
  اردوغان: در روز‌های اخیر صدا‌هایی از ایران درباره عملیات ترکیه در سوریه شنیدم که مرا ناراحت کرد؛ البته این صدا‌ها خارج از دولت است، اما لازم بود روحانی این گونه اظهارات را ساکت کند / ایران ۲۰ سال درگیر پرونده هسته‌ای بود؛ در این دوران همه می‌دانند که موضع اردوغان چه بوده
  پلیس کوتاه آمد، صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی
  نقش‌آیت‌الله مهدوی کنی در کاندیداتوری آیت‌الله خامنه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری شهریور ۶۰
  درس‌هایی برای تحقق حکومت‌داری خوب
  جناب زالی، پزشکان بی سواد دغدغه ای برای «امنیت ملی»
  ویدیو / اظهارات تازه روحانی درباره رفراندوم: در مسائل استراتژیک باید همه‌پرسی کنیم
  متن کامل قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی همراه با تغییرات سال 1368
  بودجه نظامی عربستان ۷۰ میلیارد دلار است و بودجه نظامی ایران ۱۱ میلیارد دلار؛ سعودی در ۳ سال اخیر، ۲۰۰ میلیارد دلار سلاح خریده، اما ایران فقط ۳۰ میلیارد دلار؛ پس چرا سعودی برای مقابله با تهران دست به دامان ترامپ شده؟
  پزشکان کم‌حوصله و بی‌سواد هزینه‌ساز هستند برای بیمار و جامعه!!
  اصلاح قانون اساسی؛ تنها راه حکمرانی خردمندانه
  نقش قانون اساسی در گذار به مردمسالاری
  نیازمند تغییر اساسی نقش دولت در اقتصاد هستیم
  پدیده «متخصصان بی سواد» چگونه شکل گرفت؟
  نقش قانون اساسی در تأمین منافع ملی در توسعه سیاسی
  متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همراه با تغییرات سال 1368
  اندر احوال طبابت پزشکان بی تعهد و بی سواد
  سواد پزشکان به استفاده از کارتخوان نمی‌رسد!
  هیتلر معتاد به کوکائین بود؟ / وقتی هیتلر دستور حمله به شوروی را صادر کرد، ۸۰ دارو از جمله تریاک به او تزریق شده بود / پزشکِ هیتلر، کوکائین را به صورت محلول در قطره چشم، به او می‌خوراند
ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 92359صفحه نخست » آخرین اخبارسه شنبه، 1 مرداد 1398 - 17:14
یوسفی‌نژاد: تلویزیون را کنار گذاشته‌ام
سایت خبری تحلیلی اندیشه ها: کارگردان فیلم «ائو» در گفت‌وگو با خبرآنلاین از برنامه‌اش برای ساخت فیلم بعدی‌اش گفت.
  
سایت خبری تحلیلی اندیشه ها:

 

یوسفی‌نژاد: تلویزیون را کنار گذاشته‌ام

 اصغر یوسفی‌نژاد با اولین فیلم سینمایی بلند خود به نام «ائو» یا «خانه» توانست نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. یوسفی‌نژاد که کارش را با سریال‌سازی در تلویزیون شروع کرده است، با ساخت فیلم «ائو» توانست عنوان برترین فیلم سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر را برباید. او نشان خلاقیت و استعداد درخشان جشنواره مذکور را هم از آن خود کرد. «ائو» با یک قصه ساده ولی متفاوت، زندگی خانواده‌ای آذری‌زبان را روایت می‌کند. این کارگردان با توجه به این که فیلم خود را با زبان ترکی و زیرنویس فارسی نمایش داد ولی ارتباط شایسته‌ای با تماشاگران گوناگون ایجاد کرد. این روزها یوسفی‌نژاد مشغول رایزنی برای تولید فیلم جدید خود است. آنچه می‌خوانید گفت‌وگویی با این فیلمساز درباره وضعیت فعلی سینمای ایران است.

یوسفی‌نژاد: تلویزیون را کنار گذاشته‌ام

گروهی اعتقاد دارند فضای بهتری از نظر سانسور و مجوزها در دولت آقای روحانی شکل گرفته است. البته عده‌ای هم از کاستی‌های فراوان می‌گویند. با این وجود به نظر می‌رسد فیلم‌های توقیفی با مشکلات عجیب و غریب گذشته روبه‌رو نیستند.

من هم شنیدم وضعیت خوبی در سینما شکل گرفته است. تجربه ساخت فیلم «ائو» خیلی خوب بود. شوراها و مسوولان سینمایی برخورد خیلی خوبی با من داشتند. البته یک مورد هم برای حذف وجود داشت. این فشار هم از محلی خارج از ارشاد وارد شد. با اینحال، برخورد سازمان سینمایی و ارشاد بسیار مثبت بود. این تنها تجربه من در ساخت فیلم سینمایی بود. این تجربه هم بسیار عالی بود. امیدوار هستم در کارگردانی به جایی برسم که جوابی مانند دیگر دوستان درباره فضای بهتر سینما بدهم. من هنوز به طور جدی وارد کارگردانی فیلم بلند سینمایی نشده‌ام. البته، ما احتیاج به تحول بزرگی در سینما داریم. همان‌طور که می‌دانید نوشتن فیلمنامه و تولید فیلم سینمایی یک طرف قضیه است؛ طرف دیگر هم برخورد مسوولان سینمایی و ارشاد را دربر می‌گیرد. افرادی چون من، چندین ماه روی فیلمنامه کار می‌کنیم. ما فیلمنامه ۲۰ روزه نمی‌نویسیم. همین الآن مشغول کار روی فیلمنامه جدید هستم. امیدوارم سعه صدر و نگاه مثبت بیشتر شود تا انرژی بیشتری هم بگیریم. باید نگاه حمایتی بیشتری نسبت به فیملسازان شکل بگیرد.

 

این روزها تلویزیون را تماشا می‌کنید؟ سریال‌هایی مثل «گاندو» ساخته می‌شود که انتقادات فراوانی به آنها وارد می‌شود.

من کارمند تلویزیون بودم. مدت‌هاست این رسانه را کنار گذاشته‌ام. البته باید اشاره کنم که فقط تلویزیون ایران را کنار   نگذاشتم؛ بلکه بله‌طور کلی تلویزیون را کنار گذاشته‌ام. با این دستگاه فقط به تماشای فیلم‌های سینمایی می‌نشینم. هیچ‌گاه هم سریال تلویزیونی نگاه نمی‌کنم. ترجیح می‌دهم به جای یک سریال ۱۳ قسمتی، ۱۳ تا فیلم سینمایی نگاه کنم. من از تلویزیون و سریال اشباع شده‌ام. دیگر علاقه‌ای به این رسانه ندارم. این روزها تنها انگیزه من تولید فیلم سینمایی است.

 

فیلمنامه جدید شما کی ساخته می‌شود؟

از نظر بنده، فیلمنامه‌ تمام شده است. البته در تلاش هستم تا فیلمنامه را امسال جلوی دوربین ببرم.

 

فیلم قبلی شما مورد توجه جشنواره‌ها و منتقدان قرار گرفت. با اینحال گویا با مشکلاتی برای تولید فیلم مواجه شده‌اید.

در واقع، ملغمه‌ای از مشکلات مختلف شکل گرفته است. من بر خلاف جریان اصلی سینمای ایران کار می‌کنم. دوستان توصیه کردند که این بار بدون دریافت پروانه ویدئویی فیلم بسازم. یعنی باید پروانه ساخت فیلم سینمایی بگیرم. این موضوع باعث اختلاف سلیقه شده است. با این وجود، این مسائل مانع اصلی نیست و باید مشکلات را حل کرد. این کار را هم خواهیم کرد. این فیلم جدید از نظر جنس و شکل و شمایل از فیلم قبلی من دور نیست.

 

ادامه همان سبک و شیوه را پیش گرفته‌اید؟

به نوعی همان قصه را در خانواده‌ای دیگر بیان می‌کنم. البته موضوع و مراسم فیلم تغییر کرده است. با اینحال، لحن فیلم همان است.

 

فیلم «خانه» بسیار انضمامی بود. یعنی دارای زمان و مکان بومی بود. روایت آلترناتیوی هم برای بیان قصه انتخاب کردید. دکوپاژ چالش‌برانگیزی هم داشت. آیا ساخت این فیلم‌ها در بدنه سینمای ایران با مشکل مواجه می‌شود؟

به هر حال، وقتی در مسیر دیگری گام بر می‌دارید با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می‌کنید. فیلم جدید من هم سبک و سیاق دیگری نسبت به بدنه سینمای ایران دارد. یک فیلم سینمایی باید بتواند جای خودش را در بین مخاطبان پیدا کند. دوستان اصطلاحی دارند مبنی بر اینکه: «فیلم باید برگشت داشته باشد». در حقیقت، فیلم سینمایی باید انتظارات را به نحو احسن برآورده کند. برخیاز تهیه‌کنندگان موفق سینمای ایران بسیار دست به عصا حرکت می‌کنند. دلیل این امر هم مشخص است.

 

یعنی ریسک تولید فیلم‌های متفاوت در فضای سینمای ایران بالاست؟

بله. البته تهیه‌کنندگان تلاش می‌کنند تا کارهای موفقی را تولید کنند. این ریسک‌پذیری تنها مختص به تهیه‌کنندگان نیست. برخی از تهیه‌کنندگان هم ریسک‌ می‌کنند. دوستانی وجود دارند که تنها تمایل به چهره‌های خاص دارند. آنان می‌گویند این سلبریتی‌ها می‌فروشند. اصرار بر زبان فارسی هم دارند. البته من با زبان فارسی مشکلی ندارم با اینحال علاقه من به فضاهای متفاوت است. بنابراین، زبان ترکی ملاک مهمی برای روایت این فضاهاست. با این وجود، تعصب خاصی روی زبان ترکی ندارم. ادعایی هم ندارم که تمام سینمای ایران ریسک‌پذیر نیست ولی اغلب دوستان علاقه به فضاهای آشنا دارند. بنابراین، تولید فیلم‌های متفاوت کمی سخت شده است.

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
پربحث ترین
 
 
   پایگاه های دیگر  
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما:09125391656 ::  پیوندها ::  نسخه موبایل:09124030118 ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اندیشه ها1389
طراحی و اجرا: خبرافزار