تماس با ما   |  پیوندها   |  درباره ما   |  RSS   |  جستجوی پیشرفته  
  صفحه اول     ارسال خبر به اندیشه ها     خبرنامه پیامکی  
یکشنبه، 27 مرداد 1398 - 22:29   
 
سایت خبری تحلیلی اندیشه ها
 
   جنبش تشکیل حزب یا عضویت در احزاب  
  احزاب قدرت تفکر حزبی خود را با ارائه نظرات به موقع اثبات کنند
  ظهور احزاب سیاسی در عصر مشروطیت در ایران
در یک قرن گذشته، همچنان که نام جمهوری دموکراتیک برای تعریف نظام های توتالیتر مارکسیست به کار رفت، سازمان های حکومتی با نام احزاب نـیز در ایـن نـظام های اقتدارگرا به ماشین ادارۀ حکومت ها تبدیل شدند و نظام های تک حزبی نازیست، فاشیست و کـمونیست، مظهر اقـتدارگرایی جوامع مدرن صنعتی در قرن گذشته شدند. ولی چنین تجربیات سختی نیز، تأثیری در تعریف رابطۀ جدایی ناپذیر میان احـزاب سیاسی آزاد و دمـوکراسی نـداشت و وجود نظامی مردم سالار ولی فاقد احزاب همچنان ناممکن تلقی شد.
  هیج کشور توسعه یافته بدون نظام حزبی در جهان وجود ندارد.
  تصور اینکه قدرت احزاب در برابر قدرت حکومت است، اشتباه است
  احزاب و نقد قدرت
 
   آخرین مطالب  
  نقش احزاب در قدرت سیاسی زنان
  احزاب قدرت تفکر حزبی خود را با ارائه نظرات به موقع اثبات کنند
  ماجرای نخستین لایحه مطبوعات و توقیف بیش از ۱۰ روزنامه و نشریه
  یادداشت‌های علم، یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۵۱ / شاه: خبرنگار گاردین آن‌قدر پدرسوختگی کرده که حدی بر آن متصور نیست
  روح‌الله حسینیان: مرحوم هاشمی گفت در جلسه سران ۳ قوه، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نتوانست ثابت کند سعید امامی جاسوس بوده است
  روایت سفارت آمریکا در سال ۱۳۶۵ از اظهارات آیت الله هاشمی در مورد مک فارلین و ماجرای گروگان‌های آمریکایی و فرانسوی در لبنان
  ظهور احزاب سیاسی در عصر مشروطیت در ایران
  ۴ سال پس از فاجعه منا؛‌ چرا اطلاعات برچسب‌های روی تابوت با اجساد مطابقت نداشت؟/ قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران پاسخ می‌دهد
  نقشه مخفیانه و فوق العاده خطرناک ژاپن در ماههای پایانی جنگ جهانی دوم چه بود؟ / طراحی موشک های حاوی طاعون برای زمینگیر کردن آمریکایی ها
  ماجرای ارتش فرضی بریتانیا در جنگ جهانی دوم چه بود؟
احزاب مردمی شاه کلید توسعه پایدار هستند
  هیج کشور توسعه یافته بدون نظام حزبی در جهان وجود ندارد.

  دکتر مصدق: اعتراف می‌کنم که راجع به استعفا خطای بزرگی مرتکب شدم
  تصور اینکه قدرت احزاب در برابر قدرت حکومت است، اشتباه است
  رضا حسنی‌خو مدیرعامل استقلال برادر احسان علیخانی است +عکس
  دو چیز در دربار ایران اسباب ترقی است؛ واسطه داشتن از خواجه‌ها و زن‌ها یا قوم‌وخویش معتبر
  چرا ظریف گفت برجام پشتوانه مقاومت است؟
  حدادی:به قول علی دبیر،نان دلم را می‌خورم
  احزاب و نقد قدرت
  بدن‌سازی، غذا، طلوع بدریخت‌انگاری؛ روایتی از یک اختلال
  نقشه شورای وحدت برای انتخابات ۹۸؛ سوار شدن بر موج نارضایتی مردم
ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90362صفحه نخست » آخرین اخبارجمعه، 19 بهمن 1397 - 15:26
اختلاف صنعت خودروسازی ایران با دیگر کشورها چند سال است؟
  
سایت خبری تحلیلی اندیشه ها: به‌وسیله محمد مهدی ربیع زاده سیاست‌های یک بام و دوهوای خودروسازان ایران در طول این سال‌ها نه‌تنها باعث افزایش کمی و کیفی محصولات تولید داخل نشده بلکه روند عقب‌گردی که به نظر خودروسازان پیشرفت تلقی می‌شود، در پی داشته است. سیاست‌هایی که نه‌تنها کیفیت قطعه‌سازی ایران را به سطح روز دنیا نرسانده‌اند بلکه حتی نتوانسته نام یک برند خودروسازی ایران را در سطح جهان به‌عنوان پرچم‌دار ایرانی در طی این‌همه سال به جهانیان معرفی نماید. با نیم‌نگاهی به صنعت قطعه‌سازی ترکیه به‌راحتی متوجه می‌شویم که آن‌ها به‌جای سرمایه‌گذاری‌های بیهوده در بخش‌های کم بازده و هدر رفت منابع، چنان صنعت قطعه‌سازی خود را از نظر کیفی ارتقا داده‌اند که کشورهای اروپایی با آن استانداردهای سخت‌گیرانه تولید قطعات خود، از کشور ترکیه نیز واردات قطعه خودرودارند. با نگاهی هرچند مختصر بر صنعت خودروسازی کشورهای آسیایی مانند کره و ژاپن به‌راحتی می‌توان این اختلاف فاحش که هرروزه بیشتر و بیشتر می‌شود را مشاهده کرد. منظور ما قدمت این صنعت در این کشورها و ایران نیست بلکه تفاوت سطح نوآوری و ارتقای روزافزون تکنولوژی‌هایی است که به‌نوعی توانسته‌اند صنعت خودروسازی را متحول کرده و تعریف دیگری از آن‌ها را در ذهن مشتریان و مردم به‌وجود آورند. خودروی برقی تسلا مدل S خودروی هیبریدی Toyota Prius با مصرف سوخت ترکیبی 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر پژو پرشیا تولید داخل با مصرف سوخت ترکیبی 8.2 در هر صد کیلومتر به‌عنوان‌مثال، تکنولوژی دنده اتوماتیک چیزی نیست که شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان روی آن مانور بدهند. قدمت این فناوری چیزی حدود 80 سال است درحالی‌که در سال 1395 در کشوری مانند ایران از ساینا اتوماتیک به‌عنوان اولین دنده اتوماتیک ملی رونمایی شده و از آن برای فخرفروشی به مردم و القای این نکته که این صنعت هم‌پای جهان در حال حرکت روبه‌جلوست استفاده می‌کنند، حال بماند که این جعبه‌دنده اتوماتیک کجا و جعبه‌دنده‌های اتوماتیک مدرن و روز دنیا کجا! یا مورد دیگری که در ایران از آن با عنوان یک آپشن فوق پیشرفته یاد می‌شود و با فخر زیاد آن را به مشتریان ارائه می‌دهند، با نام مانیتور داخلی برای خودروست که اولین بار در سال 1986 در خودروی کادیلاک دیده شد، درحالی‌که در ایران برای اولین بار روی خودروی دنا در سال 2014 یعنی بعد از حدود 30 سال از ابداع این تکنولوژی، خودروسازان وطنی آن را برابر با فن‌آوری که از مریخ آمده و مشتریان می‌بایست برای آن جان‌ها فدا کنند، در نظر گرفتند. کابین دنا 2018 کابین تویوتا کمری 2018 البته این‌ها فقط نمونه‌ای از خروار است که هزاران مورد دیگر مانند ترمز ABS، خودروهای انژکتوری، هیبریدی، الکتریکی، فرمان برقی، سان روف، ایمنی خودروها و … که هرکدام قصه طولانی داشته و تفاوت آن‌ها در ایران و دیگر کشورهای بزرگ تولیدکننده خودرو بین زمین است تا آسمان. این رو هم بخون: مشکل اصلی خودروسازان با چه قطعاتی از خودروهاست؟ دی ۵, ۱۳۹۷ کابین کیا اسپورتیج 2006 کابین اسپورتیج 2017 کابین سمند معمولی کابین سمند سورن جدید اما این‌ها تنها تفاوت‌هایی بود که در تکنولوژی حال حاضر دنیا می‌توان آن‌ها را دید و وقتی‌که خودروسازان داخلی از یک تکنولوژی نه‌چندان پیچیده مانند مانیتور داخل خودرو، 30 سال با دنیا اختلاف دارند، احتمالا اختلاف سطح آن‌ها در تکنولوژی‌های آینده مانند خودروهای برقی و هیبریدی یک قرن و حتی بیشتر طول بکشد! امروزه متاسفانه خودروسازان داخلی به مردم به چشم دستگاه پول چاپ کنی نگاه می‌کنند که باید اجناس تاریخ‌مصرف گذشته و تاریخی خود را با هزاران منت به آن‌ها داده و در قبال آن پولی برابر یک خودروی روز دنیا که در کشورهای دیگر با بهترین امکانات تولیدشده و با بهترین و منصفانه‌ترین قیمت به دست مشتریان می‌رسد، برابری کند. خودروسازان وطنی که بیشتر مونتاژکار هستند تا خودروساز، به دلیل حجم بالای تقاضای داخلی برای خرید خودرو از این موقعیت بهره کامل را برده و حتی به خود زحمت تغییر چهره‌ اتومبیل پس از گذشت 20 سال را هم نمی‌دهند. تغییر چهره‌ای که در خودروسازان بزرگ جهان امری بسیار عادی و طبیعی محسوب شده و اگر این تغییرات را انجام ندهند به‌زودی از دور این رقابت خارج‌ شده و باید جای خود را به خودروساز تازه‌نفس دیگری بدهند. kia sportage 2006 kia sportage 2017 اما خودروساز داخلی از این بابت خیالش راحت بوده و نگران هیچ رقیب جدی که توان رقابت با او را داشته و محصولاتش را به چالش بکشد، نداشته و به همین منظور خودروهایی که جایشان به‌جای جاده‌های کشور در موزه‌ها و کلکسیون‌هاست، در جاده‌های کشور دیده می‌شوند. جی ال ایکس دهه 70 جی ال ایکس دهه90 اما اگر فکر جدی برای این صنعت بیمار در کشور نشود، نباید انتظار معجزه‌ داشت. زیرا چرخه معیوب قطعه‌سازی بی‌کیفیت، مونتاژکاری و تولید خودروهای بی‌کیفیت و قدیمی و عرضه نادرست آن به مشتریان سبب عقب‌گرد این صنعت در کشور شده و تا جایی پیش می‌رود که نه‌تنها توان رقابت خارجی در سطح بین‌المللی را نداشته بلکه حتی نمی‌تواند رضایت مشتریان داخلی خود را باعرضه محصولاتی متفاوت از گذشته به دست آورده و کیفیت‌شان را افزایش دهد
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
پربحث ترین
 
 
   پایگاه های دیگر  
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما:09125391656 ::  پیوندها ::  نسخه موبایل:09124030118 ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اندیشه ها1389
طراحی و اجرا: خبرافزار